Pszichológus Online

Pszichológus Online - Schrammel Ivett: A külföldön élő magyarok pszichológusa. Pszichológiai tanácsadás, NLP coaching, önismereti és mindfulness tréningek - Budapesten és online

Van egy álmom.. Egy olyan iskola, ahol öröm gyereknek lenni..

2018. szeptember 01. 10:03 - Pszichológus Online Schrammel Ivett

http://www.pszichologusonline.eu/ img_4679.JPG

Van egy álmom.. Egy olyan iskola, ahol öröm gyereknek lenni..

Egy olyan iskola, ahol a gyerekek várják az első tanítási napot.. és nem csak a nyár óta nem látott barátok miatt, hanem azért is, mert tudják: pozitív élmények, új kalandok, felfedeznivalók várják őket..

Ahol az életben legfontosabb készségek fejlesztésére helyezik a hangsúlyt: empátia, önmaga és mások elfogadása, együttműködés, kritikus gondolkodás, kreativitás..

Ahol szorongásmentesen lehet létezni..

Ahol azt hallja, hogy mindenki értékes és tehetséges valamiben, így ő is..

Ahol elfogadják, hogy minden gyerek különböző és ezért nem próbálják uniformizálni őket..

Ahol tisztában vannak a gyerekkor különböző életkori sajátosságaival, és ehhez igazítják az oktatást..

Ahol az egészséges, pozitív önértékeléshez segítik hozzá..

Ahol megtanul tanulni, mielőtt ezt elvárnák tőle..

Ahol értékelik és ösztönzik az önálló, kritikus gondolkodást..

Ahol bátran lehet kérdezni..

Ahol nincs megszégyenítés, lelki bántalmazás..

Ahol megőrizheti a kreativitását, természetes kíváncsiságát, belső motivációját..

Ahol megtanul együttműködni másokkal, csapatban dolgozni..

Ahol a hangsúly nem a mennyiségen, hanem a minőségen van..

Ahol felismerték, hogy a büntetés nem célravezető nevelési eszköz..

Ahol törődnek a testi-lelki egészségével egyaránt..

Ahol engedik mozogni, lazítani, pihenni is a bent töltött 8 óra alatt..

Ahol az iskola utáni idő valóban szabadidő.. Hiszen egy felnőttnek sem kellene hazavinni a munkát a munkaidő leteltével, vagy a szabadsága alatt..

Ahol nincsenek felesleges, értelmetlen szabályok, csak azért mert „mi így szoktuk”..

Ahol értékelik az erőfeszítést – honnan indult, milyen képességekkel, és így hova jutott..

Ahol nem várják mindenkitől ugyanazt az eredményt.. Hiszen ugyanazzal az erőfeszítéssel más magasságot lehet átugrani 150 cm magasan, mint 130 cm magasan..

Ahol az erősségeket keresik és nem a hibákat..

Ahol tapasztalati úton lehet tanulni, nem csak elméletet hallgatni és olvasni..

Ahol elhivatott, erkölcsileg és anyagilag egyaránt elismert pedagógusok foglalkoznak a gyerekekkel..

Ahol felismerték, hogy 2018-at írunk, és ehhez igazítják az oktatást..

Ahol minden gyerek azt tapasztalja, hogy a világ csodálatos, ezért érdemes felfedezni, megismerni és nem a kapott jegyek miatt érdemes tanulni..

img_4671.JPG

 

(Ha tetszett a cikk, használd a megosztást is! Ha legörgetsz, az ajánlott bejegyzések között biztosan találsz még valami számodra érdekeset! Kövesd Pszichológus Online blogom és Pszichológus online facebook oldalam, hogy ne maradj le egyetlen írásról se!)

 

Schrammel Ivett pszichológus

NLP master practitioner - coach

 

Honlap: http://www.pszichologusonline.eu/

Pszichológus Online blog: http://schrammelivett.blog.hu/

Facebook: https://www.facebook.com/pszichologus.online.schrammel.ivett/

Instagram: https://www.instagram.com/schrammel.ivett.pszichologus/

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCuZ-sgi1BFQbWRmPz3hUI6A

 

A blogon megjelent írások szerzői jogvédelem alatt állnak.

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://schrammelivett.blog.hu/api/trackback/id/tr7814215147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

corsair4f 2018.09.03. 07:28:49

Kedves Ivett,

Ez mind szép és jó, csak éppen azt látom, hogy a való életben nem működik! A saját szakmámból - állatorvos vagyok-

pár példával szeretném alátámasztani.

1 , Az egyetemi tananyag olyan leterhelést jelent amit a mai fiatalok igen nehezen bírnak elviselni. A tárgyi tudás alapkövetelmény hatalmas mennyiségű adatot kell megjegyezni, plusz a napi 7- 8 óra után minimum plusz 1-2 óra kell a másnapi gyakorlatokra való tanulásra.

2,Elfogadom sok szakmában lényegesen "lazábbak" a követelmények, de az mégiscsak elgondolkoztató, ha az ide felvett hallgatók egy részének tanulási problémái vannak!!!!

3, A csapatban való dolgozás - amit például a svédek tökélyre fejlesztettek- teljes cselekvési és felelősség vállalási képtelenségig jutott! Az önálló döntés és cselekvés teljes értetlenséget vált ki.

Pszichológus Online Schrammel Ivett · https://www.pszichologusonline.eu/ 2018.09.03. 07:43:20

Az egyetemi tananyag komoly leterhelést jelent, mint ahogy a gimnáziumi, általános iskolai is. Az életkori sajátosságokat figyelembe véve kellene meghatározni a tananyag mennyiségét és az óraszámot. Más terhelést bír egy kisiskolás, egy kamasz és egy felnőtt egyetemista. Ha egy gyereket kisiskolás korban megtanítanak tanulni, összefüggéseket keresni és megérteni, kevesebb tanulási nehézségekkel küzdő lenne az egyetemeken. Ha valaki általános iskolában csak magolni tanult meg, komoly gondjai lesznek már a gimnáziumban is, nem csak az egyetemen. Szorongva sem lehet hatékony a tanulás, hiszen ismert a szorongás teljesítményromboló hatása.
A csapatban dolgozás, másokkal való együttműködés készsége ugyanolyan fontos mint az önálló döntés és cselekvés képessége.

Pszichológus Online Schrammel Ivett · https://www.pszichologusonline.eu/ 2018.09.03. 07:50:54

Érdemes megnézni, mit csinálnak másképp máshol, ott, ahol lényegesen hatékonyabb az oktatás, és emellett a gyerekek is jól érzik magukat az iskolában. A kettő nem zárja ki egymást.. sőt.. Meg lehet nézni a finn példát, mely az egyik legjobb napjainkban. Személyesen az angol iskolarendszerről van tapasztalatom, a gyerekeimen keresztül, akik Gibraltáron jártak 4 évig iskolába. Innen is át lehetne venni több elemet, ők is sokkal előrébb tartanak, lényegesen gyerekcentrikusabb az oktatás. Írtam is erről több cikket a blogomon, pl. ezt: schrammelivett.blog.hu/2016/05/29/miert_szeretem_az_angol_iskolarendszert

Brained 2018.09.03. 12:28:02

@corsair4f: nem csak a mai fiataloknak volt nehéz az egyetemi tananyag, és nem csak az orvosin. Minden szaknak megvan a maga nehézsége.
Az állatorvosin pl. az, hogy a tiszta elmélet a gyakorlat hiányában teljesen érthetetlenné vált és széthullott, különösen igaz ez olyan tárgyakra mint az állategészségügyi közigazgatás, élelmiszerhigiénia, stb.
Minden olyan dolog, ami a valóvilág bonyolultabb rendszereiben az irányítást és szervezést írja le.
A klinikum jóval egyszerűbb, mert állattal mégis csak találkozunk...

De a mérnöki szakoknak is megvan a maga gyönyöre.

Viszont az egyetemeket is lehet jól csinálni. Hamár előcibáltad Svédországot, pl. a Svéd Királyi Műszaki Főiskola fényévekkel van a BME előtt az átadott elismert tudásban, viszont sokkal kevésbé megterhelő, hovatovább könnyebb elvégezni, mint a BME adott szakát.

Tehát biztosan nem attól lesz valami jó, hogy nehéz.

vizu · http://www.freeweb.hu/szavaiistvan/ 2018.09.03. 12:29:13

Negyvenegynéhány éves tanári ( ált. isk. felső öt tantárgy, alternatív középisk, sportiskolai ált isk. rajz) munkám tapasztalatai alapján egyetértően bólogattam. Néhány pont elé persze odatenném, hogy jórészt, meg döntő mértékben, néhány mögé meg beszúrnám, hogy ugyanakkor időnként azért... ( pl.: tréningszerűen a monotonitástűrést, a közösségi lét megkövetelte önfeladást is gyakorolnunk kell, hogy a világ csodái mellett a veszélyeivel is számolnunk kell, stb.), de ha elsőtől a gyerekek eredendő kíváncsiságára, cselekvésvágyára alapozunk, biztosítjuk a megfelelő eszközöket, lomtárba küldjük a frontális kérdve kifejtő, előadó-számonkérő módszereket, akkor nem is olyan elérhetetlen egy ilyen álom iskola.
süti beállítások módosítása