Pszichológus Online

Pszichológus Online - Schrammel Ivett: A külföldön élő magyarok pszichológusa - Online pszichológiai konzultáció, tanácsadás, coaching, terápia

Utolsó kommentek:

Albu 2018.11.26. 21:46:05

@qwertzu: Sajna igaz a blogbejegyzés nagyja, de ebben valóban nincs igaza. Bécsben nem veszik úgy az emberek, hogy őelőttük csukta be a rendszer a buszajtót, sőt: ha a tíz percenként járó S-Bahnból egy kimarad, akkor sem kezdik el a városvezetést szidni.

„Válasz erre
qwertzu 2017.05.14. 16:44:54
@Schrammel Ivett: Ha egy piros hetes minden emberre várna még három másodpercet, aki fut a busz után, akkor soha nem indulna el.

"bár nem tudom milyen kára származott volna abból, ha 3 másodperccel később csukja be az ajtót "

Pl. lekési a zöldet. Az 2 perc. Ami a következő megállóban már azt jelenti hogy 2 percnyivel több utas akar felszállni ami miatt tovább tart az utascsere, ami miatt megint lekésik egy zöldet stb... a vége az, hogy a 10 perces követési távolsággal közlekedő buszok 2 és 18 perces követési távolságúvá alakulnak.

De napi szinten látok felkenődni embereket a záródó metró ajtajára, amik 3 percenként követik egymást. ”

Bejegyzés: Fordított kultúrsokk – Mindent meg lehet szokni, de van, amit nem érdemes

Sics68 2018.09.05. 07:32:43

"Melyik állat az, amelyik nősténye a hímmel szemben állandó védekezésben, menekülésben tölti az életét ?" Macska, patkány, nyúl ... kutya, legtöbb majomfajta ... a tüzelő nőstényt biza űzik... és ha utolérik, akkor megdugják. Genetikailag így vannak .. így vagyunk programozva. ... Persze egyik emberen erősebb másikon meg gyengébb a kultúra máza. Azaz van akinél a tanult dolgok ( szociális viselkedés egy csoportban, megfelelés a csoport normáinak) felülírják a genetikailag meghatározott ösztönök késztetésék. (Mondjuk nem árt ha normális csoportnormákról van szó, mert pld egy 2, világháborús frontharcos/partizánvadász alegység szociális normái a legyőzött népek nőnemű civileivel szembe... )

Bejegyzés: #metoo – Mit mond a pszichológia az áldozathibáztatásról

Sics68 2018.09.05. 07:34:26

Terézágyú 2018.02.20. 12:32:18
> Attól függ mennyi pénzért kapta a nem kielégítő minőségű kiszolgálást...

Abban egyetértek veled, hogy az ár és a minőség kapcsolatban kellene hogy álljanak.

Másrészt viszont van egy törvényben szabályozott vagy szerződésben/ajánlatban vállalt minőség, amit illendő volna tartani, és ami gyakorta nem igazán sikerül...

Bejegyzés: Egy csésze tea.. Avagy miért tartunk ott, ahol tartunk?

vizu · http://www.freeweb.hu/szavaiistvan/ 2018.09.03. 12:29:13

Negyvenegynéhány éves tanári ( ált. isk. felső öt tantárgy, alternatív középisk, sportiskolai ált isk. rajz) munkám tapasztalatai alapján egyetértően bólogattam. Néhány pont elé persze odatenném, hogy jórészt, meg döntő mértékben, néhány mögé meg beszúrnám, hogy ugyanakkor időnként azért... ( pl.: tréningszerűen a monotonitástűrést, a közösségi lét megkövetelte önfeladást is gyakorolnunk kell, hogy a világ csodái mellett a veszélyeivel is számolnunk kell, stb.), de ha elsőtől a gyerekek eredendő kíváncsiságára, cselekvésvágyára alapozunk, biztosítjuk a megfelelő eszközöket, lomtárba küldjük a frontális kérdve kifejtő, előadó-számonkérő módszereket, akkor nem is olyan elérhetetlen egy ilyen álom iskola.

Bejegyzés: Van egy álmom.. Egy olyan iskola, ahol öröm gyereknek lenni..

Brained 2018.09.03. 12:28:02

@corsair4f: nem csak a mai fiataloknak volt nehéz az egyetemi tananyag, és nem csak az orvosin. Minden szaknak megvan a maga nehézsége.
Az állatorvosin pl. az, hogy a tiszta elmélet a gyakorlat hiányában teljesen érthetetlenné vált és széthullott, különösen igaz ez olyan tárgyakra mint az állategészségügyi közigazgatás, élelmiszerhigiénia, stb.
Minden olyan dolog, ami a valóvilág bonyolultabb rendszereiben az irányítást és szervezést írja le.
A klinikum jóval egyszerűbb, mert állattal mégis csak találkozunk...

De a mérnöki szakoknak is megvan a maga gyönyöre.

Viszont az egyetemeket is lehet jól csinálni. Hamár előcibáltad Svédországot, pl. a Svéd Királyi Műszaki Főiskola fényévekkel van a BME előtt az átadott elismert tudásban, viszont sokkal kevésbé megterhelő, hovatovább könnyebb elvégezni, mint a BME adott szakát.

Tehát biztosan nem attól lesz valami jó, hogy nehéz.

Bejegyzés: Van egy álmom.. Egy olyan iskola, ahol öröm gyereknek lenni..

Sics68 2018.09.03. 07:51:11

Bigdata, általános műveltség téma Nagy kérdés szerintem, hogy ma mit tekintsünk általános műveltségnek. Mit milyen mennyiségben-mélységig. Mert egyrészt persze vannak klasszikus dolgok, amiket jó volna ismerni. Másrészt viszont bejöttek új ismeret-területek, amiken szintén jó volna ha nem tévedne el a gyerkőc. Többet viszont nemigen lehet tanítani - szelektálni kéne, hogy mi maradjon a régiből hogy beférjen az új is. ... Ugyancsak gond (mármint tananyag-tervezési szempontból megoldandó valami) hogy három másik dolog is változott. Egyik maga a világ, a különböző ismeretek és fontosságuk. Önálló fejezetcímet érdemlő nagy változás a netes keresés lehetősége - rengeteg olyan tudás pár kattintásnyira van, amiért régen minimum egy nagykönyvtárba kellett elmennie az embernek hogy utána olvashasson. Ugyancsak változás a család és kis közösségek szerepének változása a nevelésben.

Bejegyzés: Gyerekcentrikus oktatás és használható tudás az angol iskolarendszerben

Schrammel Ivett · http://www.napmandala.eu 2018.09.03. 07:50:54

Érdemes megnézni, mit csinálnak másképp máshol, ott, ahol lényegesen hatékonyabb az oktatás, és emellett a gyerekek is jól érzik magukat az iskolában. A kettő nem zárja ki egymást.. sőt.. Meg lehet nézni a finn példát, mely az egyik legjobb napjainkban. Személyesen az angol iskolarendszerről van tapasztalatom, a gyerekeimen keresztül, akik Gibraltáron jártak 4 évig iskolába. Innen is át lehetne venni több elemet, ők is sokkal előrébb tartanak, lényegesen gyerekcentrikusabb az oktatás. Írtam is erről több cikket a blogomon, pl. ezt: schrammelivett.blog.hu/2016/05/29/miert_szeretem_az_angol_iskolarendszert

Bejegyzés: Van egy álmom.. Egy olyan iskola, ahol öröm gyereknek lenni..

Schrammel Ivett · http://www.napmandala.eu 2018.09.03. 07:43:20

Az egyetemi tananyag komoly leterhelést jelent, mint ahogy a gimnáziumi, általános iskolai is. Az életkori sajátosságokat figyelembe véve kellene meghatározni a tananyag mennyiségét és az óraszámot. Más terhelést bír egy kisiskolás, egy kamasz és egy felnőtt egyetemista. Ha egy gyereket kisiskolás korban megtanítanak tanulni, összefüggéseket keresni és megérteni, kevesebb tanulási nehézségekkel küzdő lenne az egyetemeken. Ha valaki általános iskolában csak magolni tanult meg, komoly gondjai lesznek már a gimnáziumban is, nem csak az egyetemen. Szorongva sem lehet hatékony a tanulás, hiszen ismert a szorongás teljesítményromboló hatása.
A csapatban dolgozás, másokkal való együttműködés készsége ugyanolyan fontos mint az önálló döntés és cselekvés képessége.

Bejegyzés: Van egy álmom.. Egy olyan iskola, ahol öröm gyereknek lenni..

corsair4f 2018.09.03. 07:28:49

Kedves Ivett,

Ez mind szép és jó, csak éppen azt látom, hogy a való életben nem működik! A saját szakmámból - állatorvos vagyok-

pár példával szeretném alátámasztani.

1 , Az egyetemi tananyag olyan leterhelést jelent amit a mai fiatalok igen nehezen bírnak elviselni. A tárgyi tudás alapkövetelmény hatalmas mennyiségű adatot kell megjegyezni, plusz a napi 7- 8 óra után minimum plusz 1-2 óra kell a másnapi gyakorlatokra való tanulásra.

2,Elfogadom sok szakmában lényegesen "lazábbak" a követelmények, de az mégiscsak elgondolkoztató, ha az ide felvett hallgatók egy részének tanulási problémái vannak!!!!

3, A csapatban való dolgozás - amit például a svédek tökélyre fejlesztettek- teljes cselekvési és felelősség vállalási képtelenségig jutott! Az önálló döntés és cselekvés teljes értetlenséget vált ki.

Bejegyzés: Van egy álmom.. Egy olyan iskola, ahol öröm gyereknek lenni..

kvadrillio 2018.08.13. 13:11:14

Az ember azt érti meg igazán, amit átélt........IGEN....atöbbi csak bla...bla...

Bejegyzés: Freud tévedése – jó-e ha a pszichológus „fehér lap”? Lehet-e az ember objektív?

Schrammel Ivett · http://www.napmandala.eu 2018.07.23. 22:25:14

@Pesadon: Az enyém sem VIP... "csak" ülőjegy.. ;-) De persze nem bírtam ülve maradni.. :-D

Bejegyzés: A Rolling Stones koncert pszichológus szemmel

Iánus Viktor 2018.07.23. 22:21:55

16 évesen is nagy élmény volt, bár „csak" sárga karszalagom volt ;-)

Bejegyzés: A Rolling Stones koncert pszichológus szemmel

Schrammel Ivett · http://www.napmandala.eu 2018.07.23. 21:42:08

@Zoltán Vadkerti: Nagyon köszönöm, úgy éreztem, ezt meg kell írnom.. :-)

Bejegyzés: A Rolling Stones koncert pszichológus szemmel

Zoltán Vadkerti 2018.07.23. 21:20:28

@Schrammel Ivett: Fantasztikus írás,nagyon kevesen tudják így kiragadni a lényeget egy olyan zenekarból,akik ilyen hosszú utat járnak be,és eddig közel 900 millióan látták.Már kis korom óta, /kb. 10-11 évesen,most 51/ nagyon szeretem őket. Szerencsére sok koncerjükre eljutottam,a családomra teljesen átragadt,alig várják,ha turnéznak,hogy lássuk őket. Még 80 éves édesanyám is nagyon kedveli,sajnos élőben ő nem látta, de már profi dvd-k vannak róluk.Itt valóban már rég nem csak arról a két órás koncertről van szó, aki eljönnek, szinte tényleg a világ minden tájáról, a találkozások az emberiséggel, mintha újra együtt lennénk, pedig lehet, soha nem láttuk egymást.És így van, a Stones sosem volt tökéletes, már akkor is voltak jobb zenészek, de mégis ők a teljesség, sosem akartak másnak látszani, mint akik,feleségem szerint ez a zenekar "kiválasztott" hogy e zene kapcsán ennyi embert összetartson,és ilyen hosszú időn keresztül.Gratulálok írásához és köszönöm, hogy megosztotta. Vadkerti Zoltán

Bejegyzés: A Rolling Stones koncert pszichológus szemmel

István Tasnádi 2018.07.21. 21:50:30

Remek cikk,gondolom,fantasztikus élményben volt része.

Bejegyzés: A Rolling Stones koncert pszichológus szemmel

Empatikus Állatbarát 2018.03.11. 08:38:41

Sziasztok! Az a tapasztalatom, h aki kiáll a jogaiért, azt kekeckedő, kötekedő, élhetetlen alaknak tartja a többség. Én ki szoktam állni a jogaimért, és az ismerőseim azt gondolják erről, h kötekedés... :(

Bejegyzés: Egy csésze tea.. Avagy miért tartunk ott, ahol tartunk?

Terézágyú 2018.02.20. 12:32:18

Attól függ mennyi pénzért kapta a nem kielégítő minőségű kiszolgálást...

Bejegyzés: Egy csésze tea.. Avagy miért tartunk ott, ahol tartunk?

Schrammel Ivett · http://www.napmandala.eu 2018.01.08. 16:22:32

@kacsa.: A lemaradókat segíti az angol rendszerben a Special Needs Learning Assistant - aki egyfajta segítő tanár. Nálunk iskolánként több ilyen tanárt is foglalkoztattak. Ők támogatják azokat a gyerekeket akik bármilyen tanulási nehézséggel küzdenek vagy külföldiként, eleinte a nyelvi nehézségek miatt nehezen tartanak lépést a többiekkel. Ezek a tanárok a segítségre szoruló gyerekek mellett ülnek a tanórákon is, ha szükséges és segítik a felzárkózást, valamint tanórákon kívül is foglalkoznak a gyerekekkel egyénileg vagy kis csoportokban. De különben is differenciált oktatás zajlik, tanulmányi eredménytől függően esetenként 3 - 5 különböző szintű csoportban zajlik az angol, matematika, idegen nyelv oktatása. A csoportok átjárhatóak, ha változik a teljesítmény lehet felsőbb illetve alsóbb csoportba is kerülni.

Bejegyzés: Gyerekcentrikus oktatás és használható tudás az angol iskolarendszerben