Pszichológus Online

Schrammel Ivett pszichológus, NLP-NLPt coach, terapeuta - a külföldön élő magyarok pszichológusa - Tanácsadás, coaching, terápia

Utolsó kommentek:

kvadrillio 2018.08.13. 13:11:14

Az ember azt érti meg igazán, amit átélt........IGEN....atöbbi csak bla...bla...

Bejegyzés: Freud tévedése – jó-e ha a pszichológus „fehér lap”? Lehet-e az ember objektív?

Schrammel Ivett · http://www.napmandala.eu 2018.07.23. 22:25:14

@Pesadon: Az enyém sem VIP... "csak" ülőjegy.. ;-) De persze nem bírtam ülve maradni.. :-D

Bejegyzés: A Rolling Stones koncert pszichológus szemmel

Iánus Viktor 2018.07.23. 22:21:55

16 évesen is nagy élmény volt, bár „csak" sárga karszalagom volt ;-)

Bejegyzés: A Rolling Stones koncert pszichológus szemmel

Schrammel Ivett · http://www.napmandala.eu 2018.07.23. 21:42:08

@Zoltán Vadkerti: Nagyon köszönöm, úgy éreztem, ezt meg kell írnom.. :-)

Bejegyzés: A Rolling Stones koncert pszichológus szemmel

Zoltán Vadkerti 2018.07.23. 21:20:28

@Schrammel Ivett: Fantasztikus írás,nagyon kevesen tudják így kiragadni a lényeget egy olyan zenekarból,akik ilyen hosszú utat járnak be,és eddig közel 900 millióan látták.Már kis korom óta, /kb. 10-11 évesen,most 51/ nagyon szeretem őket. Szerencsére sok koncerjükre eljutottam,a családomra teljesen átragadt,alig várják,ha turnéznak,hogy lássuk őket. Még 80 éves édesanyám is nagyon kedveli,sajnos élőben ő nem látta, de már profi dvd-k vannak róluk.Itt valóban már rég nem csak arról a két órás koncertről van szó, aki eljönnek, szinte tényleg a világ minden tájáról, a találkozások az emberiséggel, mintha újra együtt lennénk, pedig lehet, soha nem láttuk egymást.És így van, a Stones sosem volt tökéletes, már akkor is voltak jobb zenészek, de mégis ők a teljesség, sosem akartak másnak látszani, mint akik,feleségem szerint ez a zenekar "kiválasztott" hogy e zene kapcsán ennyi embert összetartson,és ilyen hosszú időn keresztül.Gratulálok írásához és köszönöm, hogy megosztotta. Vadkerti Zoltán

Bejegyzés: A Rolling Stones koncert pszichológus szemmel

István Tasnádi 2018.07.21. 21:50:30

Remek cikk,gondolom,fantasztikus élményben volt része.

Bejegyzés: A Rolling Stones koncert pszichológus szemmel

Empatikus Állatbarát 2018.03.11. 08:38:41

Sziasztok! Az a tapasztalatom, h aki kiáll a jogaiért, azt kekeckedő, kötekedő, élhetetlen alaknak tartja a többség. Én ki szoktam állni a jogaimért, és az ismerőseim azt gondolják erről, h kötekedés... :(

Bejegyzés: Egy csésze tea.. Avagy miért tartunk ott, ahol tartunk?

Terézágyú 2018.02.20. 12:32:18

Attól függ mennyi pénzért kapta a nem kielégítő minőségű kiszolgálást...

Bejegyzés: Egy csésze tea.. Avagy miért tartunk ott, ahol tartunk?

Schrammel Ivett · http://www.napmandala.eu 2018.01.08. 16:22:32

@kacsa.: A lemaradókat segíti az angol rendszerben a Special Needs Learning Assistant - aki egyfajta segítő tanár. Nálunk iskolánként több ilyen tanárt is foglalkoztattak. Ők támogatják azokat a gyerekeket akik bármilyen tanulási nehézséggel küzdenek vagy külföldiként, eleinte a nyelvi nehézségek miatt nehezen tartanak lépést a többiekkel. Ezek a tanárok a segítségre szoruló gyerekek mellett ülnek a tanórákon is, ha szükséges és segítik a felzárkózást, valamint tanórákon kívül is foglalkoznak a gyerekekkel egyénileg vagy kis csoportokban. De különben is differenciált oktatás zajlik, tanulmányi eredménytől függően esetenként 3 - 5 különböző szintű csoportban zajlik az angol, matematika, idegen nyelv oktatása. A csoportok átjárhatóak, ha változik a teljesítmény lehet felsőbb illetve alsóbb csoportba is kerülni.

Bejegyzés: Gyerekcentrikus oktatás és használható tudás az angol iskolarendszerben

kacsa. 2018.01.08. 16:10:44

@Schrammel Ivett: Valószínűleg lehetne hatékonyabban oktatni, de a hogyanra nem tudom a választ. Már csak azért sem, mert - amint ez lejjebb látszik - sokszor magamból indulok ki ;).
A lexikális része az oktatásnak soha nem volt a szívem csücske, mert az agyam nem állt rá, de ettől még nem vagyok benne biztos, hogy teljesen haszontalan verset, neveket, évszámokat tanulni. Utóbbi egyébként nekem mankó, mert a nagyobb események évszámait töriből komolyan kellett tudni, arra nagyjából emlékszem, hogy mi történt abban az időszakban, így ha egy évet vagy időszakot említ valaki, körülbelül el tudom helyezni a fejemben. De mindenki máshogy működik.
Ha most mondjuk fel kellene sorolnom Károly Róbert reformjait, nem menne (valami bányászatos történet volt, meg aranyforint is, meg még a fene tudja), szóval az érettségin valószínűleg megbuknék, de azért valami megmaradt abból a korszakból. Például, hogy sokszor megkoronázták :). Nincs szükségem a munkámhoz arra, hogy tudjam, hogy akkor trónviszály volt, ennek mi volt az oka és azt, hogy kik voltak és mit kavartak a hűbérurak, de szerintem hasznos az ilyet is tudni. A történelem párhuzamosságai...

Egyébként néha meglepődöm azon, hogy a szüleim mennyi mindenre emlékeznek abból, amit utoljára az érettségire (vagy arra sem) kellett tudniuk. Szerintem ha valaki szokta használni a fejét, sok dolgot fel tud idézni a középiskolai anyagból. Jó esetben az alkalmazás is megy.

A magyar oktatáson változtatni kellene, de jó lenne közben elkerülni, hogy átessünk a ló túloldalára. A finnek például elég jól megcsinálták, abban a rendszerben is vannak problémák (de legalább az irány jónak tűnik) és egy az egyben valószínűleg nem is tudnánk átvenni. Ami náluk van, nálunk meg hiányolok az a rendszer szintű segítség a lemaradóknak. Nevezhetjük tanár asszisztensnek, korrepetálásnak, bárminek, a lényeg, hogy segítse felvenni a fonalat annak, aki elveszítette, még azelőtt, hogy végleg elveszne abban az anyagrészben. Ez lehet akár egy olyan diák is, akinek jobban megy a tantárgy (nálunk erre sokszor volt példa).

Bejegyzés: Gyerekcentrikus oktatás és használható tudás az angol iskolarendszerben

Schrammel Ivett · http://www.napmandala.eu 2018.01.08. 12:09:36

@kacsa.: Azt gondolom az általános műveltség megszerezhető lenne kevesebb óraszámban is, hatékonyabb oktatással. Magyarországon hiába a nagy mennyiségű lexikális tudás, amit számon kérnek, ha a gyerekek nagy része nem képes elsajátítani, sőt, az információmennyiség miatt a legalapvetőbb dolgok sem rögzülnek tartósan, sok esetben még átmenetileg sem. Felnőttként hányan tudnának újra leérettségizni pl? Arról nem is beszélve, hogy sokaknál alapvető matematkikai ismeretek sem maradnak meg felnőttkorra.

Bejegyzés: Gyerekcentrikus oktatás és használható tudás az angol iskolarendszerben

kacsa. 2018.01.08. 12:04:56

Ismeretségi körömben az angol oktatásnak pont ezt a részét értékelték a legkevésbé azok, akiknek valamilyen rálátásuk volt rá (kívülről vagy belülről). Mert lehet, hogy így többet foglalkozhat a leendő szakterületével a gyerek, de a rendszer így "szakbarbárokat" képez. Az egyik ismerősömet például komolyan zavarta, hogy nem tudott a munkatársaival a szakterületükön kívül eső dolgokról beszélni, a másik a gyereke szélesebb látókörét (műveltségét?) féltette, a harmadik csak elkönyvelte őket műveletlennek stb.
Örülök, hogy itt a "magyar ugaron" bár, de olyan munkatársaim vannak, akiknek nem ez a szakterületük, de mégis el lehet velük beszélgetni ebéd közben az irodalomról vagy arról, hogy x napi eseménynek milyen történelmi okai lehetnek. Mert van egy általános rálátásuk erre is.
Van olyan tárgy, amire huszonvalahány évesen jöttem rá, hogy miért hasznos a számomra, de ha 14 vagy 16 évesen döntenem kellett volna, egy percet nem szántam volna rá.

Ezzel nem azt mondom, hogy a magyar irány a jó, mert amellett, hogy nem hatékony, a gyerekeket is tönkreteszi az, hogy például egyes szakközepekben (pardon, szakgimnáziumokban) több tanórájuk van egy héten, mint ahány munkaórám nekem, pedig a közismereti órákat nagyon megvágták. De nem az angol "szakbarbárképzést" venném példának.

Bejegyzés: Gyerekcentrikus oktatás és használható tudás az angol iskolarendszerben

Schrammel Ivett · http://www.napmandala.eu 2018.01.08. 07:05:47

@bigdata: @[HPhD]Blokkolnam: Azzal kezdtem ezt megelőző cikkemet (amire utalok is itt az első sorokban), hogy nyilván a finn rendszer még jobb, de a magyar és angol között is óriási a különbség. Az angol iskola és oktatási szemlélet lényesegen közelebb áll a finnhez, mint a magyar. Azt kellene átvenni ami működik, ami hatékony.

Bejegyzés: Gyerekcentrikus oktatás és használható tudás az angol iskolarendszerben

[HPhD]Blokkolnam 2018.01.08. 06:56:53

Azért én nem hoznám fel az angol rendszert mint követendő példát :) Siralmasan alacsony a színvonala (közoktatás, most ne az elit magániskolákra gondoljunk). Épp a minap volt egy jó BBC docu erről:

www.bbc.com/news/av/uk-wales-38115296/south-korean-students-finish-welsh-gcse-maths-paper-in-15-minutes
A koreai középsulis diákok körberöhögték a standard angol matek tesztet: ott az kb az általános iskolás szint. Na de legalább gyerekcentrikus az oktatás, csak nem versenyképes :)

Bejegyzés: Gyerekcentrikus oktatás és használható tudás az angol iskolarendszerben

bigdata 2018.01.08. 06:56:50

Bizonyára ott is kutatják, miért vannak lemaradva a PISA rangsorban Finnországtól, Kanadától, Szingapúrtól. Vagy épp Új-Zélandtól. Engem egy kicsit aggaszt, mi lesz az általános alapműveltséggel. A lexikális tudás lassan közellenség (részben ugyan joggal), a gimi meg felvételi előkészítővé silányul. Többé-kevésbé persze az alapműveltség elhagyása már valóság, a nyelvkönyvek az ige és a főnév közötti különbség magyarázatával indítanak, a GMAT régen az általános iskolában is harmatos témazáró lett volna, nem ám egyetemi felvételi vizsgának, stb. Persze, korábban is csak papíron tanultak meg a diákok oly sok mindent, de úgy fest, most túllendül az inga.

Bejegyzés: Gyerekcentrikus oktatás és használható tudás az angol iskolarendszerben

Schrammel Ivett · http://www.napmandala.eu 2018.01.07. 20:16:00

Több kommentre reagálva írtam ma egy új cikket: "Gyerekcentrikus oktatás és használható tudás az angol iskolarendszerben. Hogyan készít fel az angol iskola az egyetemre?". Itt találjátok: schrammelivett.blog.hu/2018/01/07/ha_gyerekcentrikus_az_oktatas_hogyan_szerzik_meg_megis_a_tudast_peldaul_az_angol_rendszerben

Bejegyzés: Az oktatási rendszer elavult, ideje változtatni! - Miért támogatom a #január 19-i diáktüntetést?

2018.01.07. 08:41:37

@Pöff: nyugatról terjedt el a drop-out fogalma és jelensége, tehát nyugaton volt először jellemző az élethosszig egy szakon tanulás illetve kibukás az egyetemről.
Aztán ez megjelent Magyarországon is a 90-es években, amikor felduzzasztották az egyetemi létszámokat, sok büfészakkal és olyan emberekkel, hallgatókkal, akik amúgy szakmunkásnak se lettek volna jók.
Nyugaton ugyanez van, ha fizetsz, felvesznek, sok helyen felvételi sincs.
Aztán vagy kibuksz vagy nem.

Magyarországon az a fő probléma, hogy gimnázium, középiskola végére a diákok olyan szintre jutnak matematikából, természettudományokból, ami messze nem elég arra, hogy túléljék egy mérnöki, informatikai vagy komolyabb természettudományos szak (fizikus, vegyész) első évét.
Orvosi szakra azért olyanok mennek jellemzően, akik előtte felkészítőkre, különtanárokhoz jártak, de még ott is probléma szokott lenni a biokémiával első évben.
Gyógytornász szakról is sokan kihullottak ismerőseim ismerősei, barátnői közül, mert valami szar egészségügyi szakközépiskolába jártak és a hemoglobin kémiai hátterét nem vágták, ami élettan szigorlaton picit gáz. Biokémiából is síkbuták voltak.
Szóval jó lenne, ha jóga meg meditáció helyett először felkészítenék a gyerekeket arra, hogy helytálljanak egyetem első évében.
Lehet mellette a lelküket simogatni, csak mellette el kéne jutni valahova a tananyagban is.
Ma iszonyatos szakadék van a középiskolát végzettek tudása és az egyetem első évének követelményei közt. Mármint rendes szakokon. Büfészakon meg mindegy milyen előismeretekkel kerül be a gyerek.

Bejegyzés: Az oktatási rendszer elavult, ideje változtatni! - Miért támogatom a #január 19-i diáktüntetést?

Pöff 2018.01.06. 22:21:08

@Void Bunkoid:
Így visszagondolva mennyi megszégyenítő dologban volt részem
Pedig viszonylag jó tanuló voltam

Bejegyzés: Miért szeretem az angol iskolarendszert?

Ha érdekelnek a pszichológiai témák, lájkold és kövesd Pszichológus Online Facebook oldalam is!

Pszichológus Online

Pszichológus Online blog: Minden ami belefér, szubjektíven. Tanácsadás, coaching, terápia - integratív szemléletben - Skype-on is. Segítségnyújtás (nem csak) külföldön élő és külföldre készülő magyaroknak. Honlap: http://www.napmandala.eu/ Facebook: https://www.facebook.com/pszichologus.online.schrammel.ivett/ Instagram: https://www.instagram.com/schrammel.ivett.pszichologus/ Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCuZ-sgi1BFQbWRmPz3hUI6A Linkedin: https://www.linkedin.com/in/ivett-schrammel-b7307a97 E-mail: schrammelivett@gmail.com A blogon megjelent írások szerzői jogvédelem alatt állnak. Felhasználásuk csak a szerző előzetes írásbeli engedélyével, forrásmegjelöléssel lehetséges.

Top 5

  1. Fordított kultúrsokk – Mindent meg lehet szokni, de van, amit nem érdemes
    Fordított kultúrsokk – Mindent meg lehet szokni, de van, amit nem érdemes Schrammel IvettIgen, most már publikus: hazaköltözöm Gibraltárra. 9 hónapja személyesen is van lehetőségem megtapasztalni azt a fordított kultúrsokkot, melyről évekig külföldön élt, majd hazaköltözött klienseim...
  2. Néhány dolog, amit érdemes elengedned.
    Néhány dolog, amit érdemes elengedned. Schrammel Ivett  Közeleg az év vége, sokak számára a számvetés és az újévi fogadalmak ideje. Mielőtt a konkrét, kézzelfogható célokra összpontosítanánk, érdemes a belső, lelki célokkal is foglalkoznunk egy kicsit....
  3. Hogyan szeress bele újra az életedbe?
    Hogyan szeress bele újra az életedbe? Schrammel IvettNéha talán úgy érzed, hogy már nem találsz annyi örömet, szépséget az életedben, mint egykor, mintha valami megváltozott volna. S bár biztosan változtak a körülményeid, a téged körülvevő világ is,...
  4. 10 nevelési hiba, amit jobb, ha nem követsz el szülőként
    10 nevelési hiba, amit jobb, ha nem követsz el szülőként Schrammel IvettPszichológusi munkám során gyakran találkozom olyan szülőkkel, akik értetlenül állnak gyerekeik problémás viselkedése előtt. A gyerek ingerlékeny, irigy, féltékeny, elveszi mások játékát, durván bánik...
  5. A pszichológiáról dióhéjban – tévhitek helyett
    A pszichológiáról dióhéjban – tévhitek helyett Schrammel IvettA pszichológust sajnos még napjainkban is sokan keverik a pszichiáterrel – annak ellenére, hogy végzettségem szerint pszichológus vagyok, számtalan levelet kapok, melyet így kezd a levélíró: „kedves...

Címkék

"normális" család (1) #január19. (1) adakozás (1) advent (1) aggodalom (2) agresszív (3) agy (1) agyintegráció (2) agyszinkronizáció (2) ajándék (2) áldozathibáztatás (1) alkalmazkodás (8) allergia (1) allergia lelki háttere (1) alvásproblémák (1) angol iskolarendszer (5) anya (3) anyák napja (1) apa (5) Apák napja (3) árnyék (2) asszertív (5) asszertivitás (5) asszertív jogok (3) átkeretezés (3) aura (1) autogén tréning (1) a megoldás kulcsa (1) bakancslista (1) balszerencse (1) bal agyfélteke (2) barát (1) bátorság (1) beilleszkedés (10) betegség (3) betegségek lelki háttere (3) bevándorlás (8) biopszichoszociális modell (1) boldogság (5) Buddha (1) buddhista gyakorlat (1) cél (4) céltervezés (4) coaching (64) család (16) csapatépítés (1) csoda (1) csoport (1) diáktüntetés (1) döntés (5) egészség (3) elengedés (1) életstratégia (1) életút interjú (1) elfogadás (4) elfojtás (1) elhárító mechanizmusok (2) emberismeret (1) emberi agy (1) emlékek (2) empátia (2) erőszakmentesség (1) értékelés (1) értékrend (3) érzékszervi nyelv (1) észlelés (1) fejlődés (3) feladat (1) feldolgozás (1) feltaláló (1) feltétlen szeretet (1) filter nélkül (1) flow (1) g (1) Gandhi (1) Gestalt pszichológia (1) Gibraltar (12) gyász (2) gyászmunka (1) gyerekek (33) gyerekkel külföldön (12) gyerekkor (19) gyereknevelés (23) gyerekvállalás (3) gyógyulás (1) hála (1) haza (4) hazaköltözés (3) házi feladat (1) hit (4) hitelesség (1) hitrendszer (4) homofóbia (2) honvágy (5) hős (1) humor (1) igaz történet (8) iskola (9) ítélkezésmentesség (1) jelen (1) jobb agyfélteke (3) kapcsolatok (24) Karácsony (3) karácsony (1) kétnyelvűség (2) kivándorlás (15) kognitív torzítás (1) komfortzóna (2) kommunikáció (6) kompromisszum (2) koncert (1) konzultáció (1) köszönet (1) közösség (3) kreativitás (1) krízis (1) külföld (24) külföldön élők (21) kulturális beilleszkedés (2) kulturális sokk (3) kultúrsokk (2) lélek (1) lelki terhek (1) life coaching (62) Magyarország (9) manipuláció (1) MBSR (1) meditáció (5) megbocsátás (1) megértés (2) metoo (1) mindfulness (2) módosult tudatállapot (1) múlt (3) multikulti (1) negatív érzelmek (1) nemi szerepek (1) neurolingvisztikus programozás (3) nevelés (1) ne menj suliba (1) NLP (9) no filter (1) nyári szünet (1) nyelvtanulás (2) objektivitás (1) oktatás (10) oktatási rendszer (2) olvasás (1) önelfogadás (1) önérvényesítés (4) önismeret (34) online coaching (5) online pszichológus (2) online tanácsadás (4) online terápia (4) online tréning (5) önmegvalósítás (1) önsegítő technikák (16) összetartozás (2) osztályzás (1) otthon (5) párkapcsolat (1) passzív (3) placebo (2) Popper Péter (1) pozitív gondolkodás (9) pozitív programozás (4) probléma (1) progresszív relaxáció (1) pszichiáter (1) pszichiátria (1) pszichológia (104) pszichológiai kísérlet (1) pszichológus (8) pszichológus online (1) pszichoszomatika (3) pszichoterápia (1) reklám (1) relaxáció (1) reprezentációs rendszerek (1) Rolling Stones koncert (1) sakk (1) Schrammel Ivett (3) Simonton tréning (1) skype (4) skype-tanácsadás (2) skype coaching (2) skype pszichológus (2) skype terápia (2) spiritualitás (1) stressz (6) stresszkezelés (2) személyiségfejlődés (35) szemléletváltás (27) szenvedély (1) szerencse (1) szexuális erőszak (1) szexuális zaklatás (1) szorongás (5) szülő (1) szűrők (3) tanácsadás (3) tanmese (7) tanulás (2) tapasztalat (1) terápia (6) tökéletesség (1) tréning (2) tudás (2) tudat (5) tudatos jelenlét (1) tudattalan (6) újrakezdés (1) újraprogramozás (2) vágyakozás (2) választás (4) valóság (1) változás (39) veszteség (2) viselkedésváltozás (1) vizsga (1) vonzás törvénye (1) zene (1) zseni (1)